Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Zdjęcia od największej liczby wyświetleń
miniaturka
6899 | Wyświetleń: 31
Konstal 105Na HZ278
30.12.2020 Kraków, skrzyżowanie ul. Długiej i Basztowej. Linia szczytowa 44: Dworzec Towarowy - Kopiec Wandy.

kategoria: Tramwaje operator: MPK Kraków miasto: Kraków

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
6900 | Wyświetleń: 31
SGP E1 HW164
30.12.2020 Kraków, skrzyżowanie ul. Świętej Gertrudy, Starowiślnej i Westerplatte. Linia 10: Łagiewniki - Pleszów.

kategoria: Tramwaje operator: MPK Kraków miasto: Kraków

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7097 | Wyświetleń: 31
MAN LEÜ360 Lion`s Intercity LE 13 KM490
26.01.???? Kraków, al. Adama Mickiewicza. Linia 307: Michałowice P+R - Os. Podwawelskie.

kategoria: Autobusy operator: MPK Kraków miasto: Kraków

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7118 | Wyświetleń: 31
Vagónka City Elefant 971 035-1
29.01.???? Czeski Cieszyn. Miejski słoń na ostatnich metrach przed końcem swojej podróży. To był chyba pociąg z Ostrawy. Czeskie koleje mają naprawdę rozwiniętą siatkę połączeń. Na głównych liniach śmigają różnego rodzaju pociągi elektryczne, a na mniej ważnych trasach pojawiają się głównie słynne motoraki. Czesi mają też namiastkę szybkiej kolei. Po kraju śmiga kilka sztuk pociągów Pendolino, starej generacji, ale za to po modernizacji i odświeżeniu wnętrza. Pociągi Pendolino można spotkać głównie na trasie Praga - Ostrawa, ale pojawiają się też na wydłużonych kursach do Karlowych War i słowackich Koszyc. W przeciwieństwie do polskiej stacji Cieszy, czeskie miasto po drugiej stronie rzeki posiada bardzo dużą liczę połączeń. Jest to jeden z głównych traktów kolejowych łączących Słowację (Koszyce) z Ostrawą i dalej na Pragę. Czeskie pociągi (motoraki) kilka razy dziennie przejeżdżają też przez most by dojechać do polskiej stacji. Niestety w drugą stronę to nie działa. Polskie pociągi kończą trasę po polskiej stronie. Warto jeszcze dodać, że cenowo dalej w Czechach przejazdy koleją są tańsze niż w Polsce. Nawet Pendolino nie kosztuje dużo i nie jest traktowane jako prestiżowe połączenie dla zagranicznych turystów.

kategoria: Kolej operator: České dráhy a.s. miasto: Czeski Cieszyn

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7246 | Wyświetleń: 31
Solaris Urbino 12 404
5.05.2023 Bytom-Szombierki, ul. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego (blisko granicy z Rudą Śląską). Klimat tych miejsc jest niesamowity. Droga praktycznie bez chodnika, która łączy dwa miasta aglomeracji śląskiej. Do tego przystanek autobusowy, bez praktycznie choćby betonowego wypełnienia nawierzchni, gdzie aby wejść do autobusu należy przejść przez aktywne, oddzielone od jezdni torowisko tramwajowe. Standardy mocno wschodnie. Zupełne przeciwieństwo stawiania wszędzie gdzie się da barierek. Do tego autobus za chwilę przejedzie pod dawnym wiaduktem kolei piaskowych. Torów już nie ma, a teraz wiadukt służy jako kładka dla pieszych na dzikiej ścieżce. Linia 127: Szombierki Szyb Krystyna - Bytom Dworzec.

kategoria: Autobusy operator: Usługi Transportowe Pawelec Krzysztof - Katowice miasto: Bytom

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7312 | Wyświetleń: 31
MAN Lions City 554
18.07.2023 Opole, ul. 1 Maja. Linia 3 to jedna z krótszych linii w sieci opolskiego MZK. Średni czas przejazdu całej trasy to około 35 minut i łącznie 3 warianty trasy. Początek zawsze na pętli Pużaka. 3 różne pętlę na końcu trasy, w zależności od dnia i godziny. Linia 3: Pileckiego CUP2 Pętla - Pużaka.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7336 | Wyświetleń: 31
Solaris Urbino 12 567
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Klasyczny Karton o długości 12m. MZK posiada 10 takich pojazdów zasilanych silnikiem Diesla, które wyprodukowano w 2020 roku. Z pespektywy kierowcy plusem są naprawdę zrywne silniki DAF-a, która zapewniają naprawdę dobre przyśpieszenie, zespolone ze skrzyniami Voith, które płynnie zmieniają biegi i nie gubią się w sterowaniu. Do tego Solarisy mają całkiem fajny dizajn zewnętrzny oraz dobrze fajnie wyglądającą przestrzeń pasażerską z powiększoną rzeźnią i miejscem na bodajże 2 lub 3 wózki dziecięce lub inwalidzkie. Na minus jak dla mnie denerwujący hamulec, totalnie bez energonomii. Aby poprawnoe hamować trzeba podnosić nogę bardzo wysoko niczym w starej ciężarówce. Nie za dobrze wygląda też widoczność z kabiny. Jakość użytych materiałów też pozostawia dużo do rzyczenia. Deska kabiny kierowcy jest bardzo plastikowa i na myśl przychodzi dziecięca zabawka. W dodatku kierowca otoczony jest morzem plastiku z każdej strony. W przeciwieństwie do MAN-a układ kierowniczy jest dużo bardziej sprawny i działa bardziej lekko, dzięki dobremu wspomaganiu. Trzeba się jednak trochę nakręcić kierownicą na rondach, co wymaga większej uwagi i koncentracji. Do tego Solarisy bardzo wychylają się na zakrętach. Kierowca ma wrażenie jakby pojazd miał się zaraz wywrócić na bok. Te pojazdy można lubić albo nie. Nie ma nic pośrodku.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7340 | Wyświetleń: 31
MAN Lions City G 480
23.09.2023 opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Blisko głównej bramy zajezdni znajduje się kącik parkingowy dla pojazdów przegubowych. Obecnie na stanie przewoźnika jest 16 pojazdów tego typu. 15 z nich to wyprodukowane w Starachowicach Lions City G z 2018 roku. Ostatni, szesnasty przegub to używany Lions City G z 2006 roku, jeżdżący poprzednio w warszawskim oddziale Michalczewskiego. W 2022 roku w komorze silnika wybuchł pożar i od tego czasu autobus stoi na zajezdni i pozostaje niesprawny. Wozy wielkopojemne uzupełnia 5 sztuk długich MANów serii Lions City LL z 2015 roku. W dni robocze wielkopojemne wozy pojawiają się na wielu liniach sieci MZK. Głównie są to trasy nr 15, 17 (większość brygad), 8, 12, 5, 9, 13 (wybrane brygady). W soboty wyjeżdżają głównie tylko pojedyncze autobusy 15 metrowe. W niedziele nie jeżdżą wozy dłuższe niż 12m. Sporo brygad autobusowych obsługuje kilka linii dlatego też jeden przegub może się spokojnie przebierać codziennie w 2,3 różne trasy. Przeguby jak inne pojazdy MZK mają ukryte klapki z szybkozłączami na sprężone powietrze oraz zewnętrzne źródło zasilania. Za wozami znajduje się hala OC, gdzie kierowcy po zakończeniu obsługi linii (Zazwyczaj wieczorem lub w nocy) zostawiają swoje pojazdy. Na hali znajdują się dwie bramy wjazdowe ze stanowiskami liniowymi. Na początku możliwy jest wjazd na kanał w celu inspekcji i wykrycia usterki. Pośrodku można uzupełnić w pojeździe brakujące płynu. Po tym wszystkim następuje sprzątanie wozu, a następnie myjnia. Kierowcy, tzw. piloci zaprowadzają wozy na tankowanie, a na końcu ustawiają je na placu parkingowym.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7349 | Wyświetleń: 31
ED74 009
8.10.2023 Chrościna Opolska - przystanek kolejowy. Przejeżdziłem trochę kilometrów samochodem, ale poza tym peronem nie było w okolicy dobrego miejsca na zdjęcia, gdzie można było dostać się autem. Wcześniej odwiedziłem też linię kolejową z Opola w kierunku Jelcza-Laskowic, ale przez ponad 80 minut nie trafiłem na jakikolwiek pociąg. A liczyłem spotkać jakiegoś towara. Tutaj po magistrali w kierunku Brzegu jeżdżą głównie składy osobowe. Czasami trafi się też lokomotywa luzem lub ciekawszy towar jak auto lawety z dostawczakami z Gliwic. Na zdjęciu skład pasażerski IC26100 Bolko z Lublina do Wrocławia. Tymi EZT podróżowałem kilka razy. Są wygodne po modernizacji, ale zupełnie nie nadają się na takie trasy przez małą ilość siedzeń. Dlatego też śmigają złączone dwie jednostki. W wakacje upolować bilety na ten pociąg było cholernie ciężko. Dwa, trzy dni przed wyruszeniem pociągu wszystkie miejsca wyprzedane. Teraz chyba jest niewiele lepiej.

kategoria: Kolej operator: PKP Intercity miasto: Opole

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
miniaturka
7417 | Wyświetleń: 31
MAN Lions City 542
12.11.2023 Opole, pętla Grotowice. Sam koniec miasta, tym razem jesteśmy na południowej granicy Opola. Do tej pętli dociera linia 8 i 12. W dni robocze łatwo spotkać tu przeguba lub 3 osiowca. Obok przystanku na pętli znajduje się bardzo duży plac, gdzie można spokojnie zawrócić. Obok pętli biegnie linia kolejowa Opole - Kędzierzyn Koźle, której kawałek widać po lewej stronie zdjęcia (przed domem). Minusem pętli jest fakt, że prawie na każdym kończącym tutaj kursie do autubusu wbijają nam pasażerowie. Mamy 10-15 minut do odjazdu, a i tak już ktoś na nas czeka i korzysta z chwili, że wysiadają osoby kończące trasę. Poza tym trasa na Grotowice przez Groszowice generuje też trochę pijanych pasażerów, którzy zazwyczaj lokalnie chcą przejechać kilka przystanków najczęściej na trasie bar - dom. Nowsza seria Lions City z lat 2018 - 2019 o numerach od 530 do 562 posiada też sporą wadę (przynajmniej dla mnie). Ma system ciepłego guzika połączony z automatycznym zamykaniem drzwi. Czujnik uwielbia dwie grupy pasażerów: pijaków i emerytów z problemami z chodzeniem i regularnie potrafi przytrzasnąć kogoś drzwiami. Oczywiście za takie akcje dostaje się kierowcy, a pasażerowie w nosie mają ostrzeżenia dźwiękowe przed zamknięciem się drzwi. Chyba jedynym rozwiązaniem jest oglądanie się uważne kto chce wysiąść lub wsiąść i otwieranie drzwi normalnie z okrągłych guzików. Młodsi pasażerowie za to mają problemy z otwarciem drzwi guzikiem. Albo lekko dotykają guziki niczym ekran w swoim smartfonie albo zapominają o tym systemie i czekają aż otworzy drzwi kierowca. Generuje to dodatkowy czas obsługi przystanku. Dosyć regularnie ludzie klikają też guzik od wezwania kierowcy do osoby niepełnosprawnej albo wciskają właściwy guzik, ale kiedy autobus jest jeszcze w ruchu myśląc, że drzwi natychmiast się otworzą.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

dodał: Voltanger
Komentarze: 0
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ] [ 25 ] [ 26 ] [ 27 ] [ 28 ] [ 29 ] [ 30 ] [ 31 ] [ 32 ] [ 33 ] [ 34 ] [ 35 ] [ 36 ] [ 37 ] [ 38 ] [ 39 ] [ 40 ] [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ] [ 44 ] [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] [ 50 ] [ 51 ] [ 52 ] [ 53 ] [ 54 ] [ 55 ] [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] [ 75 ] [ 76 ] [ 77 ] [ 78 ] [ 79 ] [ 80 ] [ 81 ] [ 82 ] [ 83 ] [ 84 ] [ 85 ] [ 86 ] [ 87 ] [ 88 ] [ 89 ] [ 90 ] [ 91 ] [ 92 ] [ 93 ] [ 94 ] [ 95 ] [ 96 ] [ 97 ] [ 98 ] [ 99 ] [ 100 ] [ 101 ] [ 102 ] [ 103 ] [ 104 ] [ 105 ] [ 106 ] [ 107 ] [ 108 ] [ 109 ] [ 110 ] [ 111 ] [ 112 ] [ 113 ] [ 114 ] [ 115 ] [ 116 ] [ 117 ] [ 118 ] [ 119 ] [ 120 ] [ 121 ] [ 122 ] [ 123 ] [ 124 ] [ 125 ] [ 126 ] [ 127 ] [ 128 ] [ 129 ] [ 130 ] [ 131 ] [ 132 ] [ 133 ] [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] [ 142 ] [ 143 ] [ 144 ] [ 145 ] [ 146 ] [ 147 ] [ 148 ] [ 149 ] [ 150 ] [ 151 ] [ 152 ] [ 153 ] [ 154 ] [ 155 ] [ 156 ] [ 157 ] [ 158 ] [ 159 ] [ 160 ] [ 161 ] [ 162 ] [ 163 ] [ 164 ] [ 165 ] [ 166 ] [ 167 ] [ 168 ] [ 169 ] [ 170 ] [ 171 ] [ 172 ] [ 173 ] [ 174 ] [ 175 ] [ 176 ] [ 177 ] [ 178 ] [ 179 ] [ 180 ] [ 181 ] [ 182 ] [ 183 ] [ 184 ] [ 185 ] [ 186 ] [ 187 ] [ 188 ] [ 189 ] [ 190 ] [ 191 ] [ 192 ] [ 193 ] [ 194 ] [ 195 ] [ 196 ] [ 197 ] [ 198 ] [ 199 ] [ 200 ] [ 201 ] [ 202 ] [ 203 ] [ 204 ] [ 205 ] [ 206 ] [ 207 ] [ 208 ] [ 209 ] [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] [ 213 ] [ 214 ] [ 215 ] [ 216 ] [ 217 ] [ 218 ] [ 219 ] [ 220 ] [ 221 ] [ 222 ] [ 223 ] [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] [ 237 ] [ 238 ] [ 239 ] [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] [ 257 ] [ 258 ] [ 259 ] [ 260 ] [ 261 ] [ 262 ] [ 263 ] [ 264 ] [ 265 ] [ 266 ] [ 267 ] [ 268 ] [ 269 ] [ 270 ] [ 271 ] [ 272 ] [ 273 ] [ 274 ] [ 275 ] [ 276 ] [ 277 ] [ 278 ] [ 279 ] [ 280 ] [ 281 ] [ 282 ] [ 283 ] [ 284 ] [ 285 ] [ 286 ] [ 287 ] [ 288 ] [ 289 ] [ 290 ] [ 291 ] [ 292 ] [ 293 ] [ 294 ] [ 295 ] [ 296 ] [ 297 ] [ 298 ] [ 299 ] [ 300 ] [ 301 ] [ 302 ] [ 303 ] [ 304 ] [ 305 ] [ 306 ] [ 307 ] [ 308 ] [ 309 ] [ 310 ] [ 311 ] [ 312 ] [ 313 ] [ 314 ] [ 315 ] [ 316 ] [ 317 ] [ 318 ] [ 319 ] [ 320 ] [ 321 ] [ 322 ] [ 323 ] [ 324 ] [ 325 ] [ 326 ] [ 327 ] [ 328 ] [ 329 ] [ 330 ] [ 331 ] [ 332 ] [ 333 ] [ 334 ] [ 335 ] [ 336 ] [ 337 ] [ 338 ] [ 339 ] [ 340 ] [ 341 ] [ 342 ] [ 343 ] [ 344 ] [ 345 ] [ 346 ] [ 347 ] [ 348 ] [ 349 ] [ 350 ] [ 351 ] [ 352 ] [ 353 ] [ 354 ] [ 355 ] [ 356 ] [ 357 ] [ 358 ] [ 359 ] [ 360 ] [ 361 ] [ 362 ] [ 363 ] [ 364 ] [ 365 ] [ 366 ] [ 367 ] [ 368 ] [ 369 ] [ 370 ] [ 371 ] [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] [ 376 ] [ 377 ] [ 378 ] [ 379 ] [ 380 ] [ 381 ] [ 382 ] [ 383 ] [ 384 ] [ 385 ] [ 386 ] [ 387 ] [ 388 ] [ 389 ] [ 390 ] [ 391 ] [ 392 ] [ 393 ] [ 394 ] [ 395 ] [ 396 ] [ 397 ] [ 398 ] [ 399 ] [ 400 ] [ 401 ] [ 402 ] [ 403 ] [ 404 ] [ 405 ] [ 406 ] [ 407 ] [ 408 ] [ 409 ] [ 410 ] [ 411 ] [ 412 ] [ 413 ] [ 414 ] [ 415 ] [ 416 ] [ 417 ] [ 418 ] [ 419 ] [ 420 ] [ 421 ] [ 422 ] [ 423 ] [ 424 ] [ 425 ] [ 426 ] [ 427 ] [ 428 ] [ 429 ] [ 430 ] [ 431 ] [ 432 ] [ 433 ] [ 434 ] [ 435 ] [ 436 ] [ 437 ] [ 438 ] [ 439 ] [ 440 ] [ 441 ] [ 442 ] [ 443 ] [ 444 ] [ 445 ] [ 446 ] [ 447 ] [ 448 ] [ 449 ] [ 450 ] [ 451 ] [ 452 ] [ 453 ] [ 454 ] [ 455 ] [ 456 ] [ 457 ] [ 458 ] [ 459 ] [ 460 ] [ 461 ] [ 462 ] [ 463 ] [ 464 ] [ 465 ] [ 466 ] [ 467 ] [ 468 ] [ 469 ] [ 470 ] [ 471 ] [ 472 ] [ 473 ] [ 474 ] [ 475 ] [ 476 ] [ 477 ] [ 478 ] [ 479 ] [ 480 ] [ 481 ] [ 482 ] [ 483 ] [ 484 ] [ 485 ] [ 486 ] [ 487 ] [ 488 ] [ 489 ] [ 490 ] [ 491 ] [ 492 ] [ 493 ] [ 494 ] [ 495 ] [ 496 ] [ 497 ] [ 498 ] [ 499 ] [ 500 ] [ 501 ] [ 502 ] [ 503 ] [ 504 ] [ 505 ] [ 506 ] [ 507 ] [ 508 ] [ 509 ] [ 510 ] [ 511 ] [ 512 ] [ 513 ] [ 514 ] [ 515 ] [ 516 ] [ 517 ] [ 518 ] [ 519 ] [ 520 ] [ 521 ] [ 522 ] [ 523 ] [ 524 ] [ 525 ] [ 526 ] [ 527 ] [ 528 ] [ 529 ] [ 530 ] [ 531 ] [ 532 ] [ 533 ] [ 534 ] [ 535 ] [ 536 ] [ 537 ] [ 538 ] [ 539 ] [ 540 ] [ 541 ] [ 542 ] [ 543 ] [ 544 ] [ 545 ] [ 546 ] [ 547 ] [ 548 ] [ 549 ] [ 550 ] [ 551 ] [ 552 ] [ 553 ] [ 554 ] [ 555 ] [ 556 ] [ 557 ] [ 558 ] [ 559 ] [ 560 ] [ 561 ] [ 562 ] [ 563 ] [ 564 ] [ 565 ] [ 566 ] [ 567 ] [ 568 ] [ 569 ] [ 570 ] [ 571 ] [ 572 ] [ 573 ] [ 574 ] [ 575 ] [ 576 ] [ 577 ] [ 578 ] [ 579 ] [ 580 ] [ 581 ] [ 582 ] [ 583 ] [ 584 ] [ 585 ] [ 586 ] [ 587 ] [ 588 ] [ 589 ] [ 590 ] [ 591 ] [ 592 ] [ 593 ] [ 594 ] [ 595 ] [ 596 ] [ 597 ] [ 598 ] [ 599 ] [ 600 ] [ 601 ] [ 602 ] [ 603 ] [ 604 ] [ 605 ] [ 606 ] [ 607 ] [ 608 ] [ 609 ] [ 610 ] [ 611 ] [ 612 ] [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] [ 618 ] [ 619 ] [ 620 ] [ 621 ] [ 622 ] [ 623 ] [ 624 ] [ 625 ] [ 626 ] [ 627 ] [ 628 ] [ 629 ] [ 630 ] [ 631 ] [ 632 ] [ 633 ] [ 634 ] [ 635 ] [ 636 ] [ 637 ] [ 638 ] [ 639 ] [ 640 ] [ 641 ] [ 642 ] [ 643 ] [ 644 ] [ 645 ] [ 646 ] [ 647 ] [ 648 ] [ 649 ] [ 650 ] [ 651 ] [ 652 ] [ 653 ] [ 654 ] [ 655 ] [ 656 ] [ 657 ] [ 658 ] [ 659 ] [ 660 ] [ 661 ] [ 662 ] [ 663 ] [ 664 ] [ 665 ] [ 666 ] [ 667 ] [ 668 ] [ 669 ] [ 670 ] [ 671 ] [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] [ 680 ] [ 681 ] [ 682 ] [ 683 ] [ 684 ] [ 685 ] [ 686 ] [ 687 ] [ 688 ] [ 689 ] [ 690 ] [ 691 ] [ 692 ] [ 693 ] [ 694 ] [ 695 ] [ 696 ] [ 697 ] [ 698 ] [ 699 ] [ 700 ] [ 701 ] [ 702 ] [ 703 ] [ 704 ] [ 705 ] [ 706 ] [ 707 ] [ 708 ] [ 709 ] [ 710 ] [ 711 ] [ 712 ] [ 713 ] [ 714 ] [ 715 ] [ 716 ] [ 717 ] [ 718 ] [ 719 ] [ 720 ] [ 721 ] [ 722 ] [ 723 ] [ 724 ] [ 725 ] [ 726 ] [ 727 ] [ 728 ] [ 729 ] [ 730 ] [ 731 ] [ 732 ] [ 733 ] [ 734 ] [ 735 ] [ 736 ] [ 737 ] [ 738 ] [ 739 ] [ 740 ] [ 741 ] [ 742 ] [ 743 ] [ 744 ] [ 745 ] [ 746 ] [ 747 ] [ 748 ] [ 749 ] [ 750 ] [ 751 ] [ 752 ] [ 753 ] [ 754 ] [ 755 ] [ 756 ] [ 757 ] [ 758 ] [ 759 ] [ 760 ] [ 761 ] [ 762 ] [ 763 ] [ 764 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 1
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u