Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według miasta
miniaturka
Stadler Tango NF2 1722
1.01.2020 Ostrawa, ul. 28. října. Od mojej wizyty w Ostrawie zmieniło się trochę tras linii, więc dobrym źródłem informacji na temat archiwalnych tras jest czeska Wikipedia i opcja przeglądania historii artykułu. Kiedyś w podobny sposób też dodawałem tak zdjęcia z Krakowa, gdzie akurat trwał remont wielu torowisk tramwajowych i trasy linii zmieniały się co kilka dni. Linia 8: Poruba Vřesinská - Hlavní nádraží.

kategoria: Autobusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 13:12 20-06-2020
miniaturka
Stadler Tango NF2 1701
1.01.2020 Ostrawa, ul. 28. října. W tym miejscu też trochę kręciło się tramwajów oraz autobusów. Widać było, że gdyby to był dzień roboczy to ciężko było by fotografować w tym miejscu. Wnioskuje to po tym, że tuż obok krzyżują się dwie większe ulice. Linia 7: Výškovice - Poruba Vřesinská.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 18:18 13-06-2020
miniaturka
Stadler Tango NF2 1704
1.01.2020 Ostrawa, ul. 28. října. Tramwaj przed chwilą obsłużył przystanek na wiadukcie, nad drugą największą stacją kolejową w mieście, Ostrava-Svinov (Ostrawa Świnów). Ten rejon został włączony do Ostrawy dopiero w 1957 roku. Wcześniej było to oddzielne miasto. Autobusy podjeżdżają pod samą stacją, natomiast tramwaje mają swój przystanek na poziomie +1, tzn na wiadukcie nad torami. Na stacji Ostrawa Svinov zatrzymują się wszystkie rodzaje pociągów, tym czeskie Pendolino n.p relacji Praga - Ostrawa. Znowu sam rejon, w którym fotografowałem wygląda jakbym znalazł się już na obrzeżach miasta. Wokół sporo nieużytków, las, a w oddali widać kominy fabryk. Linia 8: Poruba Vřesinská - Hlavní nádraží (Dworzec Główny).

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 18:13 13-06-2020
miniaturka
Solaris Urbino 12 CNG 7130
1.01.2020 Ostrawa, pętla autobusowo-tramwajowa Dubina. Schemat sieci tramwajowej podpowiadał, że może być tu coś ciekawego, ale nieco się zawiodłem na tym miejscu. W porównaniu do innych pętli tramwajowych, ta odwiedzana jest przez sporą liczbę linii. Jednak nie jest tu zbyt fotogenicznie, tak samo na pobliskiej trasie w kierunku Polikliniki. A samo torowisko biegnie pomiędzy dwupasmową drogą przez osiedle wysokich bloków. Zrobiłem zdjęcie tego jednego autobusu i szybko się stąd zmyłem kolejnym tramwajem. W Ostrawie większość autobusów zasilana jest silnikiem na paliwo gazowe CNG. Zdecydowałem się na zdjęciu od tyłu, bo jakieś 60 minut wcześniej kierowca z podobnego Solarisa na tej samej linii, kiedy zrobiłem mu zdjęcie zaczął machać nerwowo rękami i opuścił nisko roletę przeciwsłoneczną. Obawiałem się, że to może być ten sam człowiek, więc wolałem mu nie przeszkadzać. Sama okolica pętli to sporo terenów zielonych (nieużytki). Dopiero 300m przed pętlą rozpoczynają się bloki mieszkalne. W bliskim sąsiedztwie znajduje się tylko supermarket Albert. Mimo Nowego Roku trochę ludzi stało na przystanku początkowym.

kategoria: Autobusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 02:04 10-06-2020
miniaturka
Stadler Tango NF2 1701
1.01.2020 Ostrawa, ul. Palkovského. Ciekawią mnie te dwa dodatkowe, zakończone kozłem tory. Nie ma tu w okolicy zajezdni, więc pewnie są to tory awaryjne/odstawcze. Ciekawostką jest fakt, że tramwaje Stadler Tango (jeden z nich widoczny na zdjęciu) zostały wyprodukowane w Polsce, a dokładnie w fabryce w Siedlcach. Komunikacja w Ostrawie ma jeszcze jeden warty opisania szczegół. W większości pojazdów, z wyjątkiem niektórych pojazdów znajdziemy niezbyt wygodne drewniane siedzenia i dotyczy to także nowych wozów. Jak kojarzycie drewniane siedzenia ze starachowickich Migów, to mniej więcej takie, tylko że z nowszego, jaśniejszego drewna. Takie siedzenia łatwo się myje i są dodatkowo wandaloodporne. Tradycyjne siedzenia materiałowe spotkałem jedynie w dwóch autobusach. Czasami też widywałem plastikowe siedzenia bez jakiekolwiek materiału, z dodatkowym kilkucentymetrowym wgłębieniem pod tyłek, by na każdym zakręcie pasażerowie nie lądowali na podłodze. W widocznym na zdjęciu tramwaju Stadler też są drewniane siedznia, ale mają one niebieski materiał na siedzisku. http://infotram.pl/stadler-nova-jaki-jest-_more_106193.html Linia 7: Poruba Vřesinská - Výškovice.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 01:48 10-06-2020
miniaturka
Pragoimex Vario LF 1326
1.01.2020 Ostrawa, skrzyżowanie ul. Palkovského i Ruská. Tramwaj w nowym malowaniu zakładowym. W Noc Sylwestrową właśnie w tym miejscu utknąłem w czasie pierwszych minut nowego roku. Po prostu w mieście nic się nie działo, nie było też koncertu na rynku. Ostrawa była wymarła. Jedynie raz na jakiś czas pokazali się nieliczni turyści, głównie z Kanady i Polski. Ci pierwsi przyjechali tutaj by dopingować młodzieżową reprezentację hokeja w mistrzostwach świata. Jedno ze spotkań z Czechami odbyło się w pobliskiej ČEZ Aréna i jeśli dobrze pamiętam Kanada wygrała 4-1. Z nudów zacząłem jeździć tramwajami i tak dotarłem tutaj, a kiedy chciałem wracać w stronę centrum okazało się, że tramwaj przyjedzie dopiero za prawie 30 minut, kilka minut po północy. Wsiadłem i słyszałem jak osoby z Kanady, które imprezowały w okolicy pozdrawiali wszystkich swoim Happy New Year. Czesi zapewne powyjeżdżali na Sylwestra do innych części kraju czy Europy. Tramwajem dotarłem na rynek koło 0:15, gdzie grupa około 30 osób bawiła się petardami i piła szampana. Koło godziny 1:00 miałem tramwaj nocny jadący do dużej pętli, a pozostały jeden kilometr pod górę pokonałem piechotą, bo najbliższy kurs autobusu był za 30 minut. Miasto tak samo puste było 1 stycznia. Przy całym zwiedzaniu naliczyłem aż 3 otwarte sklepy spożywcze w Ostrawie. Czesi widać szanują święta i w te dni nie chcą pracować. Nawet stacje benzynowe oznaczone jako pracujące 24 godziny na dobę były zamknięte. W napoje zaopatrzyłem się w poczekalni pętli autobusowej, gdzie znalazłem automat. W Czechach jest dosyć dziwny system płatności zbliżeniowych. U nas trzeba przyłożyć kartę do terminala i zaczekać te dwie, trzy sekundy. W Czechach kartę trzeba przyłożyć na sekundę i szybko zabrać. inaczej odrzuci nam transakcję i wyświetli komunikat o błędnym odczycie karty z prośbą o jej ponowne przyłożenie. Nie mam pojęcia dlaczego tak to tutaj wygląda. Ten sam problem wystąpił u mnie w dwóch różnych miejscach przy płatności kartą (w KFC i automacie z napojami), więc to nie był przypadek. W kasownikach pojazdów komunikacji miejskiej ten problem nie występował. Linia 12: Dubina - Hranečník.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 01:23 10-06-2020
miniaturka
Pragoimex Vario LF 1323
1.01.2020 Ostrawa, ul. Palkovského. W Nowy Rok na ulicach nie było starych Tatr. Jeździły głównie nowsze tramwaje. Linia 11: Mor. Ostrava,Plynárny - Zábřeh.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 13:11 08-06-2020
miniaturka
SOR TNB12 3912
1.01.2020 Ostrawa, ul. 28. října. Trafia się czasami coś innego niż Solaris czy Skoda. Linia 108: Hulváky - Hlavní nádraží.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 12:56 08-06-2020
miniaturka
Škoda 26Tr Solaris 3727
1.01.2020 Ostrawa, skrzyżowanie ul. 28. října i ul. Bohumínská (Bogumińskiej). Trochę się tych pojazdów kręciło, nawet mimo świątecznego rozkładu. Ostrawa posiada około 70 trolejbusów. Dla porównania miasto posiada 260 wagonów tramwajowych. Ostrawa jest też drugim zagranicznym miastem z trolejbusami, położonym najbliżej polskiej granicy (15 km). Bliżej jest tylko pobliska Opawa (5km do granicy). Linia 105: Karolina U Lávky - Koblov.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 01:04 07-06-2020
miniaturka
Solaris Trollino 12AC 3708
1.01.2020 Ostrawa, skrzyżowanie ul. 28. října i ul. Bohumínská (Bogumińskiej). Trolejbus przejechał przed chwilą przez Most Miloša Sýkory. Te miejsce to taki punkt, który powinno się odwiedzić przy pierwszej wizycie w tym mieście. Kilka chwil wcześniej na skrzyżowaniu zatrzymało się auto, z którego szybko wysiadł mężczyzna (jakby dosłownie się coś paliło) i zapytał mnie po polsku, gdzie jest stacja kolejowa Stodolni. Wytłumaczyłem mu jak umiałem, ale tam wtedy jeszcze nie byłem, więc gość podszedł do starszej pary Czechów i ten mistrz zamiast zapytać po polsku gdzie jest stacja kolejowa lub coś po czesku pytać n.p vlak stanice Stodolni, czy coś tam to powiedział do nich, gdzie jest stacja PKP Stodolni? Potem wbrew przepisom i znakom drogowym przejechał przez widoczny most i pokonał odcinek drogi przeznaczony tylko dla komunikacji miejskiej i mieszkańców. Ciekawe czy jakoś trafił na miejsce. Ogólnie w Ostrawie sporo kręci się osób z Polski. Sam miałem w miejscu noclegu ze dwie grupy polaków. Poznałem też mężczyznę z województwa wielkopolskiego, z którym kilka minut pogadałem. Przyjechał ze znajomymi i zaraz wybierał się oprowadzić ich po mieście. W noc Sylwestrową spotkałem też koleżankę mojej siostry ze Starachowic. Tutaj akurat nie byłem tym zdziwiony, bo dostałem cynk jeszcze jadąc pociągiem, że też wybiera się do Ostrawy. Nie ukrywajmy, ale część młodych ludzi, która tu przyjeżdża po prostu bawi się w narkotykową turystykę. W Czechach obowiązuje coś w rodzaju depenalizacji narkotyków. Za złapanie będąc w posiadaniu niewielkiej ilości narkotyków na własny użytek grozi nie więzienie, a mandat. Traktowane jest to po prostu nie jak przestępstwo, a jak wykroczenie. Zachęca to młodych ludzi z Polski do krótkich wizyt za południową granicą. Linia 107: Sídliště Fifejdy - Hranečník.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 00:48 07-06-2020
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 3
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u